جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 02:14:07 GMT
کد خبر : 77380       تاریخ : 1401/06/26 11:34:45
 پیاده‌روی جاماندگان اربعین در پایتخت/ «لبیک یاحسین» در میدان امام حسین تهران طنین‌انداز شد

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در پایتخت/ «لبیک یاحسین» در میدان امام حسین تهران طنین‌انداز شد

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شد و دلدادگان حسینی با پیمودن مسیر ۱۷ کیلومتری، تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری پیاده روی می‌کنند.

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، از ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۲۶ شهریور ماه در میدان امام حسین(ع) تهران با حضور دلداگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام با قرائت زیارت اربعین آغاز شد.

جاماندگان قافله عشق، در این آیین نمادین، به تاسی از روایت امام هادی(ع) که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بیان کرده‌اند، پس از پیمودن مسیر ۱۷ کیلومتری به شهرری آمده و در آستان مقدس سیدالکریم دل‌ها را روانه بین الحرمین می‌کنند.

همزمان با میدان امام حسین(ع)، در نقاط دیگر پایتخت و شهر‌های مجاور شهرری از جمله ورامین، قرچک، پیشوا، قلعه نو، کهریزک و باقرشهر نیز، دلدادگان حسینی طی آیینی، مراسم اربعین را آغاز و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در قبله تهران پیاده روی می‌کنند.

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی طی دو سال گذشته تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا بود و امسال با رعایت نکات بهداشتی، پرشورتر و عاشقانه‌تر و با دل‌هایی بی‌قرارتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

بیش از ۹۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی همچنین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و امدادی در طول مسیر پیاده روی به زائران خدمت رسانی می‌کنند که این خدمات تا ساعت ۱۹ امروز ادامه خواهد داشت.

حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم پیاده‌روی 

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه در مراسم پیاده روی خانوادگی جاماندگان اربعین حسینی در تهران حضور پیدا کرد.

 

حرکت پرشور جاماندگان در پیاده روی اربعین حسینی تهران به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با گام هایی از جنس عشق و محبت از ابتدای روز شروع شده است و دلدادگان حسینی با سردادن ندای  «لبیک یا حسین» از راه دور به امام حسین(ع) عرض ارادت کردند. 

 

هرچند جسمش از قافله نجف به کربلا جامانده بود ولی با هزاران امید و با دلی که به کربلا سفر کرده زیر آفتاب در کنار خیابان کفش جاماندگانی همچون خودش را واکس می‌زد و می‌گفت، دعا کنید ان‌شاءالله سال بعد در مسیر کربلا باشیم.

 

 

غرفه‌های مخصوص کودکان در مسیر پیاده روی در نظر گرفته شده تا جاماندگان کم سن و سال با دستان کوچکشان «یا حسین مظلوم» را با مدادرنگی‌هایشان ترسیم کنند. در این غرفه نشاطی کودکانه ولی با یاد حسین جاری است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با تهران در دیگر شهرهای کشور و با حضور خیل ارادتمندان و عاشقان حضرت اباعبدالله ‌الحسین برگزار می‌شود.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=77380

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402