جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 23:15:43 GMT
کد خبر : 77325       تاریخ : 1401/06/23 20:48
برنامه‌های قرآنی مرکز امور قرآنی اوقاف ویژه اربعین
حمید مجیدی‌مهر خبر داد:

برنامه‌های قرآنی مرکز امور قرآنی اوقاف ویژه اربعین

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برپایی بیش از ۳۵۰ موکب حسینی در داخل و خارج از کشور از سوی این سازمان، گفت: در این مواکب علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران حسینی، فعالیت‌های قرآنی متنوعی در قالب اجرای کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن تدارک دیده شده است.

به گزارش مبشرین، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۳۵۰ موکب حسینی از سوی این سازمان در داخل و خارج از مرز، گفت: علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران حسینی، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متنوعی نیز برای این موکب‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به ارتباط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با قاریان ملی و بین‌المللی، از این قاریان جهت برپایی محافل قرآنی و مجالس انس با قرآن کریم برای بانوان و آقایان در مواکب حسینی استفاده می‌شود.

مجیدی‌مهر تصریح کرد: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین در یک تعامل و هماهنگی با متولیان امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین ادارات کل اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور، محافل قرآنی ویژه بانوان و آقایان را در این اماکن مقدس برگزار می‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف در ادامه به هم‌افزایی این مرکز با معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اشاره و اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و شکل‌گیری هم‌افزایی‌های لازم، برگزاری کرسی‌های تلاوت و جلسات تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفته است. در این جلسات از روحانیون و سخنرانان شناخته شده برای طرح مباحث تفسیری به ‌ویژه مباحث ناظر به آیات مرتبط با اهل‌بیت(ع) استفاده می‌شود.

مجیدی‌مهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه هم‌اینک مراکز افق مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه، در زمینه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی مشغول به فعالیت مستمر هستند، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های موسسات قرآنی و گروه‌های فعال در زمینه آموزش قرآن کریم، تأمین مکان برگزاری کلاس است که این مشکل به ‌ویژه در مناطق محروم به دلیل عدم توانایی در تأمین مکان بروز و ظهور بیشتری دارد، لذا با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور و همچنین تأکیدات ریاست سازمان اوقاف مبنی بر ایجاد ظرفیت فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه؛ این نگاه وجود دارد که مؤسسات و گروه‌های فعال قرآنی با هماهنگی مراکز افق در جوار این اماکن متبرکه فعالیت‌های خود را به خصوص برای اقشار عمومی و نوجوانان توسعه دهند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیان کرد: در دستورالعمل ابلاغی فعالیت‌های مراکز افق که از سوی سازمان اوقاف به استان‌ها ابلاغ شده است، بر استفاده از ظرفیت قرآنی شهرستان‌ها تأکید شده و واحدهای قرآنی مراکز افق در قالب تفاهم‌نامه با مؤسسات و مراکز قرآنی هر منطقه وارد همکاری و تعامل شده‌اند.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=77325

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402