چهارشنبه 5 اردیبهشت سال 1403 Wed, 24 Apr 2024 00:24:57 GMT
کد خبر : 53149       تاریخ : 1399/04/05 07:06
شهید افغانستانی که نماد وحدت دو ملت شد
گزارشی از تجلیل" شهید افغانی" در ایران؛

شهید افغانستانی که نماد وحدت دو ملت شد

شهید "نسیم افغانی" به دستور رهبر معظم انقلاب در جوار حرم ملکوتی امام هشتم حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) آرام می گیرد و این مایه افتخاری برای ملت مؤمن افغانستان است.

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، بعد از اتفاقاتی که  در مرز ایران و افغانستان که منجر به کشته شدن چند تبعه افغانستانی گردید؛ دشمنان وحدت مسلمانان این بار اختلاف افکنی میان دو ملت افغانستان و ایران را هدف قرار دادند و سعی نمودند روابط برادرانه و دوستانه این دو ملت را با تبلیغات رسانه ای خود تیره و تار کنند.  

از سوی دیگر سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواستی را برای شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس عنوان کرده بود. این شهدا در پی عملیات تفحص جمعی از شهدای  دوران دفاع مقدس از عملیات های مختلف به کشور منتقل شدند که شهید "نسیم افغانی" یکی از آنها بود.

 شهید " نسیم افغانی" در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد (ع) لشکر ۵ نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود؛ شهیدی که پیکرش همچنان مفقود است.در مورد شهید افغانی نوشته اند، شهید "نسیم" انسانی دارای چهارچوب‌های محکم اعتقادی بود و به‌عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت. این شهید پس از شهادت خانواده‌اش در سال ۵۷ به ایران آمد و با شروع جنگ به جبهه‌ها ملحق شد، لذا انسانی ترسو نبود و با اعتقاد و باورهای عمیق در مقابل دشمنان ایران حضور داشت.

براساس این گزارش، دیروز و امروز، خبر، گزارش و فیلم و عکس‌هائی منتشر شد که حاکی بود از ارادت یک ملت به ملت دیگر؛ ملت ایران و ملت افغانستان. در این عکس و فیلم ها، دست‌هایی از ارتش و سپاه دیده می‌شد که برای تبرک جستن به تابوت شهید افغانستانی از هم سبقت می‌گرفتند؛ تابوتی که پیکر شهید نسیم را در خود جای داده بود.

سال هاست دشمنان و مزدوران داخلی و خارجی به دنبال اختلاف افکنی میان دوملت هستند و در ماه های اخیر نیز دشمنان قسم خورده جهان اسلام اختلاف میان برادران ایرانی و افغانستانی را در دستور کار خود قرار دادند.

در چنین اوضاع و شرایطی تابوت شهید افغانستانی شهید "نسیم افغانی" با پرچم افغانستان وارد ایران شد و سردار باقرزاده فرمانده کمیته مفقودین  کلاه نسیم بر سر کرده و زیر تابوتش را گرفت.

حال هرچه قلب‌های دو ملت بیشتر به‌هم نزدیک می‌شود، بعضی‌ از دشمنان و منافقان قسم خورده اسلام  احساس خطر بیشتری می‌کنند، و امروز ورود شهید ارجمند نسیم افغانی او را تبدیل به یک نماد وحدت میان دو ملت شریف ایران و افغانستان کرده است.

سید وحید ظهوری حسینی مسئول بنیاد علمی فرهنگی کوثر افغانستان در این باره گفت: در چنین ایامی شاهد بازگشت پیکر مطهر شهدای تفحص شده جدید و عزیزی بودیم که در سالهای دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند و اینک وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی ادامه داد: در این جمع پیکر شهیدی از تبار ملتی دیگر و از یاران امام امت دیده می‌شد که با عزت و شکوه خاصی استقبال و توفیقی نصیبش شد و به دستور رهبر معظم انقلاب در جوار حرم ملکوتی امام هشتم حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)  آرام گرفت تا مایه افتخاری برای ملت و جامعه مؤمن و مسلمان افغانستان شود.

فرهیخته افغانستانی گفت: به جاست از حسن عنایت ولی امر مسلمین، رهبر فرزانه و معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دام ظله) کمال تقدیر و سپاس را ابراز داریم، و از خداوند می خواهیم  سایه بلند مرتبه‌شان را بر سر جامعه اسلامی محفوظ بدارد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=53149

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402