شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 14:51:38 GMT
کد خبر : 53109       تاریخ : 1399/04/04 03:45
شروع ریشه‌کنی فساد از درون دستگاه قضایی کشور قابل‌تقدیر و امیدوارکننده است
آیت‌الله حسینی بوشهری:

شروع ریشه‌کنی فساد از درون دستگاه قضایی کشور قابل‌تقدیر و امیدوارکننده است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بابیان این‌که دستگاه قضایی کشور باید سالم و پاک باشد، گفت: شروع ریشه‌کنی فساد از درون دستگاه قضایی کشور قابل‌تقدیر و امیدوارکننده است

به گزارش مبشرین، آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به هفته قوه قضائیه  و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به خصوص آیت الله شهید بهشتی، و همچنین با تبریک دهه کرامت،اظهار داشت: دستگاه قضا از ارکان هر نظامی محسوب می‌شود و به تعبیر رهبر انقلاب ملجأ و پناهگاهی برای مردم است.

وی ادامه داد: اجرای عدالت بدون تبعیض یکی از اصلی‌ترین وظایف این قوه است که باید همواره تداوم داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشت: امروز چیزی که در جامعه می‌بینیم این است که درزمینهٔ قضایی به وضعیت مطلوب نرسیدیم و با تراکم پرونده‌ها روبرو هستیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه مردم با کوچک‌ترین مشکلی به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند که این کار را برای دستگاه قضا سخت کرده و باید این روند اشتباه از سوی مردم و بافرهنگ سازی اصلاح شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری به حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در رأس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: حرکتی که اخیراً شروع‌شده است امیدوارکننده است اما به‌هرحال دستگاه قضا در کشور باید وقت بیشتری را بر روی پرونده‌هایی که در طی سالیان مختلف راکد مانده‌اند، بگذارد.

وی بیان داشت: البته این مشکلات مخصوص این دوره نیست و از گذشته وجود داشته که باید با اصلاح روند قبلی، این پرونده‌ها برای همیشه رسیدگی و به پایان برسد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به اقدامات دیگر حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی اشاره کرد و گفت: مبارزه با فساد در دوره اخیر از خود دستگاه قضا شروع‌شده است که از اهمیت بالایی برخوردار است و درواقع موجب سالم شدن این دستگاه می‌شود.

وی بابیان این‌که این اقدامات موجب امیدواری شده است، تصریح کرد: کارهایی که وی درزمینهٔ حمایت از تولید کرده‌اند نیز به‌خوبی مشهود است و قابل‌تقدیر است و نشان‌دهنده عزم جدی برای حل مشکلات در این حوزه است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: رئیس دستگاه قضا شخصاً در حل مشکلات کارخانه‌ها وارد عمل می‌شود که اقدام بزرگ و صحیحی در جهت تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: گزارشی که رئیس دستگاه قضا در ماه‌های گذشته از طریق رسانه ملی داد به‌خوبی بیانگر اقدامات مناسب در این زمینه است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان این‌که همه قوا باید درزمینهٔ مبارزه با فساد با همدیگر همراهی و همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: روندی که در جامعه ایجادشده امیدوارکننده و مثبت است و این مسیر باید باقدرت تمام ادامه یابد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=53109

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402