پنج شنبه 30 فروردین سال 1403 Thu, 18 Apr 2024 15:20:33 GMT
کد خبر : 53106       تاریخ : 1399/04/03 10:28
 ۲۰۰ برنامه در ایام دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود

۲۰۰ برنامه در ایام دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود

دبیرکانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر با اشاره به آغاز ویژه‌برنامه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید گفت: ۲۰۰ برنامه با حضور خدام حرم رضوی در ایام دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام یوسف جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به آغاز جشن‌های زیرسایه خورشید در استان بوشهر اظهار داشت: دهه کرامت همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا میلاد پربرکت حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر با بیان اینکه  مراسم این دهه به سبب شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود گفت: 3 کاروان حرم رضوی جمعه این هفته وارد استان بوشهر می‌شوند و برنامه‌های ویژه زیرسایه خورشید در شهرستان‌های 10 گانه در قالب 200 برنامه اجراء می‌شود.

وی، با اشاره به وضعیت قرمزکرونایی برخی شهرهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط گسترش بیماری کرونا و قرار گرفتن برخی از شهر‌های استان در وضعیت قرمز، جشن‌های زیرسایه خورشید از حالت تجمع و ازدحام مردم به خاطر حفظ سلامت همشهریان خارج شده و خدام به‌صورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام جمالی از برگزاری برنامه‌های «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: به همین مناسبت برنامه‌ای با حضور ناصر عمر صافه مسئول پزشک معالج شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه از طریق فضای مجازی و شبکه استانی سیمای مرکز بوشهر برگزار می‌شود.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر سرکشی از خانواده شهدا، بازدید از زندان و مراکز اصلاح و تربیت، غبار روبی گلزار شهدا، تجلیل از پاکبانان وغسالان و گروه‌های جهادی برتر استان بوشهر را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در دهه کرامت دانست.

جمالی از تجلیل کادر بهداشت و درمان، خانواده شهدای حادثه ناوچه کنارک در استان بوشهر توسط کاروان زیرسایه خورشیدخبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری مشاوره‌های رایگان حقوقی و قضایی به‌صورت مجازی و تلفنی، اعطای وام قرض الحسنه کمک هزینه جهیزیه ازدواج به جوانان، مشاوره و درمان پزشکی با حضور پزشک‌های متخصص از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در دهه کرامت است.

وی هدف از اعزام  کاروان زیر سایه خورشید به استان را  ترویج سنت و سیره و ترویج وتقویت ارتباط با امام رضا(ع) از طریق زیارت از راه دور  دانست و افزود:برنامه‌های کاروان حرم رضوی در استان بوشهر از کنار مقبره شهید شهریاری از شهدای حادثه هفتم تیرماه آغاز می‌شود.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر از برگزاری جشنواره سرود آکاپلا  همزمان با دهه کرامت  خبر داد و گفت:هدف اصلی اجرای جشنواره سرود آکاپلا شناسایی و استعدادیابی گروه‌های سرود برتر استان بوشهر با محوریت مساجد است که به صورت هم‌خوانی و بدون موسیقی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه زمان تحویل آثار  جشنواره سرود آکاپلا  13 تیرماه است افزود: آثار به‌صورت مجازی ارسال و بعد از دهه مبارک کرامت آثار داوری می‌شوند و گروهای برتر معرفی خواهند شد.

وی از برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع دستی اسلامی تا 13 تیرماه از طریق صفحه razavi.bu در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت: در این نمایشگاه صنایع دستی صنعتگران و هنرمندان بومی استان بوشهر به نمایش گذاشته خواهد شد و برنامه‌های متنوع دیگری نیز به صورت زنده از صفحه فضای مجازی آستان قدس رضوی استان بوشهر پخش و به سمع و نظر مخاطبان رسانده خواهد شد.

 
 

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر راه اندازی پویش «دختران چادری فرشته اند» را  مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این پویش با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب، ویژه دختران 3 تا 10 سال تا 21 تیرماه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در استان بوشهر اجرا می‌شود.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=53106

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402