جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 14:20:35 GMT
کد خبر : 44717       تاریخ : 1397/09/28 12:30:32
دانشجویان کدام دانشگاه‌ها شوق بیشتری برای سفر به کربلا دارند
فقیهی پاسخ داد؛

دانشجویان کدام دانشگاه‌ها شوق بیشتری برای سفر به کربلا دارند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان افزایش ظرفیت اعزام زائران به عتبات عالیات گفت: دانشجویان دانشگاه‌های فردوسی مشهد، تهران و آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیشترین متقاضی سفر به عتبات هستند.

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ سیدمحمدرضا حجت‌الاسلام‌والمسلمین فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان؛ با تأکید بر اینکه همچنان در تلاش هستند که تعداد دانشجویان اعزامی به عتبات در دوره جاری اعزام‌ها افزایش داشته باشد، گفت: بر همین اساس تعداد کاروان‌های اعزامی را بیشتر از گذشته در نظر گرفته‌ایم و در صورتی که دانشجویان از این سفر بیشتر استقبال کنند، ما هم اعزام بیشتری خواهیم‌ داشت.

وی با اشاره به اینکه اسامی دانشجویان اصلی و ذخیره برای اعزام به عتبات به همراه تاریخ اعزام‌ها اعلام شده است، گفت: اعزام‌ها از اول بهمن‌ماه سال جاری آغاز و حداقل ۱۲ هزار و حداکثر ۱۶ هزار نفر اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام فقیهی در خصوص تعداد متقاضیان اعزام در این دوره از ثبت‌نام‌ گفت: در مجموع ۵۲ هزار و ۴۶ نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۶ هزار و ۳۲۰ نفر از دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، شش هزار و ۱۸۵ نفر از دانشگاه‌‌های زیر نظر وزارت بهداشت، ۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر از واحدهای دانشگاه آزاد و بقیه نیز از مؤسسات آموزش عالی، غیرانتفاعی، نظامی و ... هستند.

وی افزود: دانشگا‌ه‌های استان تهران بیشتر از بقیه ثبت‌نام‌ کرده‌اند و در رتبه دوم و سوم استان‌های خراسان رضوی و اصفهان جای دارند. بیشترین ثبت‌نام‌ها به ترتیب از دانشگاه‌ فردوسی مشهد با ۹۰۵ نفر، دانشگاه تهران با ۸۷۰ نفر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با ۸۱۷ نفر و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۷۷۳ نفر است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه تشریح جزئیات این دوره از ثبت‌نام‌، گفت: ۵۰ درصد ثبت‌نامی‌ها افرادی هستند که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند، ۳۸ درصد از متأهلان کسانی هستند که طی یک تا دو سال اخیر ازدواج کرده‌اند، حدود شش هزار نفر هم کارمند و هزار و ۶۵۹ نفر نیز استاد دانشگاه هستند که با خانواده خود حدود چهار هزار نفرند.  

وی بیان کرد: زائرانی که از مسیر هوایی به عتبات مشرف می‌شوند سه میلیون و زائرانی که زمینی سفر می‌کنند دو میلیون وام با بازپرداخت ۱۸ ماهه و سود چهار درصد دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام فقیهی از برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برای زائران اعزامی نیز خبر داد و گفت: دانشجویانی که در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند از اولویت اعزام برخوردار می‌شوند و در صورت برد در مسابقات، جوایزی به آنها تعلق می‌گیرد. همچنین، همایش‌های استانی و آموزش‌های حضوری نیز برای دانشجویان برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود زمان نهایی کردن ثبت‌نام زائران اصلی و ذخیره بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان تا روز شنبه یکم دی‌ماه در پایگاه اطلا‌ع‌رسانی لبیک تمدید شده است و زائرانی که علاقه‌مند به دریافت بسته‌های آموزشی و شرکت در دوره‌های آموزشی مجازی هستند می‌توانند به نشانی الکترونیکی samane.labbayk.ir مراجعه و با وارد کردن مشخصات خود از این بسته‌های آموزشی استفاده کنند.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=44717

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402