چهارشنبه 5 اردیبهشت سال 1403 Wed, 24 Apr 2024 17:09:14 GMT
کد خبر : 44700       تاریخ : 1397/09/28 11:32:34
بخشی از امنیت کشور مرهون تلاش‌های تقریبی است

بخشی از امنیت کشور مرهون تلاش‌های تقریبی است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت که برای امنیت کشور باید تلاش‌های تقریبی را در عرصه علمی افزایش داد.

 

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جریان سفر به کشور افغانستان با فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و طرفین در این دیدار بر راه مبارزه علمی و آکادمیک با جریان افراط و تکفیر به عنوان مهم‌ترین و موثرترین راه تأکید کردند.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه بخشی از امنیت امروز ایران مرهون تلاش‌های علمی در حوزه تقریب است، گفت: اگر ما به دنبال امنیت می‌گردیم باید تلاش‌های تقریبی را در عرصه علمی افزایش داده و به صورت آکادمیک کارهای جدی در این زمینه انجام بدهیم. دانشگاه مذاهب اسلامی برای انتقال تجربیات موفق و فعالیت‌های آکادمیک خود در زمینه تقریب به کشور افغانستان آمادگی کامل دارد.

وی افزود: دانشجویان افغانستانی دانشگاه مذاهب، سفیران تقریب در کشورشان هستند. وحدت و تقریب در جمهوری اسلامی برخاسته از باور دینی ماست، ما این دو مسإله را به عنوان یک باور دینی اعتقاد داریم و یک تاکتیک یا یک طرح کوتاه مدت نیست.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه بهترین راه مبارزه با تکفیری‌ و افراط‌گرایی مطالعات آکادمیک و برخورد علمی است، گفت: دانشگاه مذاهب یک دانشگاه مهم در جمهوری اسلامی ایران است که فعالیت‌های بین المللی آن مورد حمایت مسئولین جمهوری اسلامی است.

فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان نیز طی سخنانی فضای حاکم بر جریان شیعه و سنی در ایران را ستودنی دانست و گفت: ماهیت دنیای امروز بسیار تغییر کرده و ما هم باید همزمان با این تغییرات، خودمان را بتوانیم به روزرسانی کنیم. در ایران شیعه و سنی به خوبی در کنار هم زندگی می‌کنند و فضای حاکم بر جریان شیعه و سنی و اقوام و مذاهب در ایران ستودنی است.

بدون تقریب فقط به دشمنان خدا کمک می‌کنیم

وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان با بیان اینکه بدون تقریب فقط به دشمنان خدا کمک کرده‌ایم و به خود ضربه زده‌ایم، افزود: باید از طریق تقریب راه علمای پیشین را ادامه دهیم. علمای افغانستان و حکومت افغانستان از تقریب حمایت و با حرکاتی که در مقابل تقریب باشد، برخورد می‌کنند.

وی از جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از سه میلیون مهاجر افغانستانی و همچنین حمایت از مردم افغانستان در دوران جهاد تشکر کرد و گفت: منشأ مشکلات در جهان امروز عدم معرفت و شناخت صحیح از یکدیگر است و این جهل سبب تکفیر و افراط گرایی می‌شود.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=44700

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402