شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 15:54:18 GMT
کد خبر : 44430       تاریخ : 1397/09/21 09:13
 ایمان اساس شکل‌گیری هویت اسلامی است
آیت الله اراکی:

ایمان اساس شکل‌گیری هویت اسلامی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جامعه‌ای که بخواهد مؤمن باشد باید به اصول و خط مشی‌خود ایمان داشته باشد. ایمان اساس شکل‌گیری هویت اسلامی است.

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، آیت الله محسن اراکی در نشست دو روزه کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) گفت: أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ نتیجه معیت مومنان با یکدیگر است، این معیت ولایی، ایمانی در داخل جامعه اسلامی و براعت از دشمنان اسلام را ایجاد می کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: امروز چه کسی به دشمنی امریکا و صهیونیست ها با مسلمانان شک دارد، کسی که ولایت دشمنان خدا را بپذیرد از هویت ایمانی مومنان خارج می شود.


آیت الله اراکی اظهار کرد: هویت ایمانی براساس ایمان و محبت خدا و رسول خدا و دشمنی و موضع گیری علیه دشمنان است.
وی افزود ، وحدت، عزت، قدرت سه محور جامعه اسلامی است و این امر زمینه پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی را فراهم می کند، امروز جامعه اسلامی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که حل ان ممکن نیست مگر اینکه به هویت اسلامی بازگردیم
 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: امروز در عربستان حاکمانی وجود دارند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌سوی دنیا بر سرشان می‌کوبد و پول‌های آنها را می‌برد و به‌تعبیر خود شیرشان را می‌دوشد.

آیت الله اراکی اظهار کرد: در جامعه اسلامی شکافی وجود دارد و ما بر این باوریم که ایمان رکن و هویت جامعه اسلامی است.

وی گفت: جامعه‌ای که بخواهد مؤمن باشد باید به اصول و خط مشی‌خود ایمان داشته باشد. ایمان اساس شکل‌گیری هویت اسلامی است. اگر جامعه اسلامی به این معیارها تمسک کرد، به محور جهان اسلام مبدل می‌شود.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=44430

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402