پنج شنبه 6 اردیبهشت سال 1403 Thu, 25 Apr 2024 00:00:31 GMT
کد خبر : 44427       تاریخ : 1397/09/21 09:10
 وهابیت و گروههای تروریستی دنیا را نسبت به اسلام بدبین کردند
آیت الله اختری:

وهابیت و گروههای تروریستی دنیا را نسبت به اسلام بدبین کردند

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: همه مسلمانان مسولیت دارند در برابر معاندین ایستادگی کنند. وهابیت و گروههای تروریستی دنیا را نسبت به اسلام بدبین کردند.

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، ایت الله اختری در نشست دو روزه کنگره جهانی اهل بیت علیهم السلام گفت محبت اهل بیت و پیامبر اکرم امری ضروری است که همه ما به أن اعتقاد داریم الحمدلله این محبت مارا در کنار هم جمع کرده و ما با تمام کشورها در ارتباط هستیم.

 

دبیر کل مجمع جهانی  اهل بیت(ع) در ادامه با تاکید بر هم افزایی کشور های اسلامی در مجمع جهانی اهل بیت افزود: اعضای مجمع محبان اهل بیت با یکدیگر توافق و اتحاد دارند.
وی ادامه داد: مجمع جهانی اهل بیت اهدافی را دنبال می کند که از آن جمله نقش معارف اسلامی و قرآنی اهل بیت برای وحدت تقریب و تعامل با تمام مسلمانان دنیا و حتی غیر مسلمانان است.

 

آیت الله اختری خاطر نشان کرد: تعامل با غیر مسلمانان از برنامه های این مجمع است همچنین حمایت و پشتیبانی از مسلمانان در حد وسع ما در بحران های طبیعی در سیل و زلزله و جنگ هایی که در کشورهای مسلمان رخ می دهد از دیگر اهداف این مجمع است، بر همین اساس مساعد ت و کمک هایی را به کشور های مسلمان از جمله یمن و افغانستان داشته ایم.

 

وی با اشاره به ایجاد شبهات از سوی دشمنان نسبت به قرآن و اسلام گفت امروز شاهد آنیم که تهمت هایی نسبت به پیامبر و اهل بیت و قرآن در نیا داده می شود این مجمع در این موضع نامه و بیانیه می دهد.


آیت الله اختری تاکید کرد: این مجمع نسبت به اقدامات ناجوانمردانه غرب نسبت به قرآن ذو پیامبر اقدامات خوبی داشته است تمام مسلمانان مسولیت داریم در برابر طیف معاندی که علیه اسلام و پیامبر اقدام می کنند ایستادگی کنیم.
وی بیان اینکه گروه های تکفیری و تروریست ها و وهابیت در طول تاریخ بیش از هر گروه دیگری بن اسلام ضربه زدند یادآور شد: این گروه ها بیش از هر گروهی مردم را نسبت به اسلام مساله دار کردند و چهره اسلام را در دنیا مخدوش کرده و دنیا را نسبت به اسلام بدبین کرده اند.

 

آیت اختری ادامه داد: بیش از ۱۸۰۰ عنوان کتاب به ۵۸ زبان زنده دنیا با موضوع کتب اسلامی توسط این مجم ها ترجمه و در دنیا منتشر شده است.


وی در ادامه گفت این اجتماعات و تعامل پیروان مذاهب اسلامی با یکدیگر موجب می شود تا از معارف اسلامی بهتر آگاه شویم مسایل اختلافی به دلیل جهل است.
آیت الله اختری در ادامه تاکید کرد: که در کمیته های فرهنگی دانشگاه الازهر مصر در مورد اینکه قرآن اهل بیت تحریف شده است یا نه بحث می شود.
وی با اینکه جمهوری اسلامی با شبکه قرآنی در صدا و سیما و رادیو همواره معارف اسلامی و قرآنی تبیین می کند گفت: مسلمانان با عدم آگاهی از معارف اصیل قرآن به یکدیگر تهمت می زنند ما در این تجمعات تلاش می کنیم تا به افتراعات و تهمت های آنان پاسخ دهیم.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=44427

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402