پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 14:12:15 GMT
کد خبر : 40536       تاریخ : 1397/07/26 10:07:32
ویلچر به‌صورت دوره‌ای بین جانبازان مشمول توزیع می‌شود
عباسپور:

ویلچر به‌صورت دوره‌ای بین جانبازان مشمول توزیع می‌شود

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام جانبازان عزیز گردنی و نخاعی و یا جانباز گران‌قدری که به دلیل سکته امکان تحرک از آن‌ها سلب شده است به‌طور دوره‌ای ویلچر دریافت می‌کنند.

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره اختصاص ویلچر به جانبازان گفت: ویلچرها دارای انواع مختلفی از جمله ویلچر حمام، ویلچر فعال، ویلچر ایستا و ویلچر استاندارد هستند و تمام این ویلچرها به‌صورت دوره‌ای یعنی هر سه و نیم تا پنج سال یک‌بار به صورت رایگان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار جانبازان نخاعی کمری و گردنی قرار می‌گیرد. ضمناً جانبازانی که به دلیل بیماری‌های خاص مانند سکته مغزی نیازمند ویلچر هستند نیز ویلچر دریافت می‌کنند.

وی افزود: ممکن است جانبازان عزیزی که ویلچرشان مستعمل شده و دوره استفاده از آن به سر رسیده است مدتی در انتظار ویلچر جدید بمانند، اما حتماً ویلچر نو را به‌صورت رایگان از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کنند و هیچ جانباز نخاعی کمری و گردنی بدون ویلچر نیست.

معاون بهداشت و درمان بنیاد تصریح کرد: زمانی که جانباز برای خرید ویلچر جدید به هر دلیلی راسآ اقدام کند، بنیاد طبق ضابطه و تعرفه مشخص شده با ارائه اسناد مثبته مالی هزینه را پرداخت می‌کند.

عباسپور در پایان گفت: در حال حاضر حدود شش هزار جانباز ویلچری تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که حدود دو هزار نفر از این عزیزان جانباز نخاعی و بقیه دارای عوارض دیگر مانند قطع عضو اندام تحتانی، سکته مغزی، همی‌پلژی و... هستند.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=40536

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402