جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 20:30:14 GMT
کد خبر : 40516       تاریخ : 1397/07/26 08:43
امام حسن مجتبی(ع) توسط مثلث شوم معاویه، مروان و جعده ترور شخصیتی شدند

امام حسن مجتبی(ع) توسط مثلث شوم معاویه، مروان و جعده ترور شخصیتی شدند

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: صفت حلم چنان اهمیت دارد که در قرآن کریم ۱۵ مرتبه به خداوند نسبت داده شده است، امام حسن(ع) بسیار بردبار و حلیم بودند.

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه سه شنبه (۲۴ مهرماه) در مراسم سوگواری امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد الزهراء(س) برگزار شد، گفت: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از افتخارات و نور چشم پیامبر گرامی اسلام(ص) بودند.

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) فرمودند هر کس برای امام حسن(ع) گریه کند یا غمگین شود روز قیامت گریان و ناراحت نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) توسط مثلث شوم معاویه، مروان و جعده ترور شخصیتی شدند، عنوان کرد: درباره صلح و ازدواج به امام حسن مجتبی(ع) سخنان ناروا و شرم آور زیادی را نسبت دادند که در تاریخ آمده است در حالیکه امام محض عبودیت و علم بودند.

استاد حوزه علمیه افزود: بنی‌امیه به ویژه بنی‌عباس با اهل‌بیت(ع) و سادات حسنی درگیری زیادی داشتند به همین دلیل حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مدینه هجرت کرده و در شهرری مقیم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) فضایل و کمالات فراوانی دارند که می‌تواند الگوی شیعه واقعی باشد، عنوان کرد: از جمله فضایل امام حسن(ع) بردباری و حلم ایشان است. صفت حلم چنان اهمیت دارد که در قرآن کریم 15 مرتبه به خداوند نسبت داده شده است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم برای تعریف از حضرت ابراهیم(ع) دو صفت او را برجسته می‌کند که یکی از آنها حلم است.

استاد حوزه علمیه در تبین صفت حلم عنوان کرد: برخی افراد دیر غضبناک شده و دیر هم گذشت می‌کنند، برخی سریع‌الغضب و سریع‌الگذشت هستند، برخی سریع الغضب دیرگذشت هستند و برخی دیگر دیرغضب و سریع‌ الگذشت هستند، کسی که دیر غضبناک شده و زود گذشت کند او دارای حلم است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آیه 33 سوره فصلت مبنی بر اینکه خداوند به پیامبر(ص) فرموده در مقابل بدی دیگران خوبی کن، اظهار داشت: پیامبر(ص) با حلم، گذشت و بردباری جامعه را به سوی پذیرش اسلام برد.

وی افزود: وقتی در خانواده کسی شما را غضبناک می‌کند حلم داشته باشید و پاسخ ندهید یکی از اثرات آن این است که شخص  خود شرمنده خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شجاعت در میدان جنگ و ایثار در میدان نیاز اهمیت زیادی دارد، گفت: بسیار اهمیت دارد که ما ببنیم جای حلم کجاست، حلم اشکال مختلفی دارد که یکی از آنها مواسات و برادری هنگام مراجعه به دیگران است یا وقتی که شخصی عزیز بوده و ذلیل شود باید حلم پیشه کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان داشت: وقتی شخص راست می‌گوید تصدیق نمی‌شود و مورد اتهام قرار می‌گیرد، مردم را به حق دعوت کند و از او نپذیرند، بدون جرم آزاد و شکنجه شود، حق را مطالبه کند و با آن مخالفت کنند باید حلم داشته باشد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=40516

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402