پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 12:45:50 GMT
کد خبر : 30505       تاریخ : 1397/05/22 11:32:58
اعلام جزئیات برگزاری مسابقات فصلی بین شعب موسسه نورالثقلین/تقدیر از دست اندر کاران و مجریان اولین دوره
از سوی هیات مدیره موسسه نورالثقلین صورت گرفت؛

اعلام جزئیات برگزاری مسابقات فصلی بین شعب موسسه نورالثقلین/تقدیر از دست اندر کاران و مجریان اولین دوره

هیات مدیره موسسه قرآنی نورالثقلین، ضمن اعلام جزئیات برگزاری اولین دوره مسابقات فصلی بین شعب این موسسه، از دست اندرکاران و مجریان مسابقات تقدیر کرد.

محمد حفظ الله نایب رئیس موسسه قرآن و عتزت نورالقلین در گفتگو با خبرنگار مبشرین جزئیات مسابقات فصلی بین شعب این موسسه را بررسی کرد و اظهار داشت: در اولین دوره این رقابتها که روز جمعه 19 مرداد ماه برگزار شد، 10 شعبه از سراسر استان با 261 قرآن آموز حضور داشتند.

معاون آموزشی نورالثقلین هدف از برگزاری چنین مسابقاتی را انسجام بین فعالیت های شعب، آشنایی قرآن پژوهان با یکدیگر، تبادل تجارب بین شعب، همکاری و تعامل و قرار گرفتن در محیط مسابقه را عنوان کرد.

وی اسامی شعب شرکت کننده را بدین قرار اعلام کرد: شعبه شهید فرج زاده (کوی سنگی)، شهید محسن هاشمی (کوی باغ زهرا)، حضرت زینب (س) (کوی تنگک اول)، شهید ناصر رازی (کوی تنگک دوم)، شهید خدادای (کوی تنگک سوم)، امامزاره (برادران)، امامزاده(خواهران)، امام رضا(ع) (روستای عالی چنگی)، شهید احمدی جوان (روستای باشی) و نورالزهرا (س) (روستای قرآنی بریکان).

حفظ الله در خصوص رشته ها رقابتی و تعداد شرکت کنندگان نیز افزود: مسابقات در بخش مقدماتی در رشته های احکام با 110 شرکت کننده و حفظ با 151 شرکت کننده (96 شرکت کننده خواهر و 55 شرکت کننده برادر) برگزار شد.

این مدیر قرآنی استان بوشهر به نحوه ارزشیابی مرحله مقدماتی اشاره کرد و ادامه داد: قرآن آموزان برای راه یابی به مرحله نهایی باید حداقل حد نصاب نمره 75 را کسب کنند. و همه راه یافتان به مرحله دوم، باید در آزمون مفاهیم شرکت کنند.

حفظ الله در خصوص نحوه تعامل و همکاری شعب در اجرای مسابقات اضافه کرد: در این مسابقه جلوه بسیار زیبایی از تعامل و همکاری بین شعب مشاهده شد، به طوری که هر شعبه بخشی از اجرای مراسم را بر عهده داشت، به عنوان مثل: شعبه شهید هاشمی به عنوان میزبان و مسول دکوربندی مسابقات، شعبه حضرت زینب(س) تدارکات صبحانه متسابقین، شعب شهید رازی، شهید فرج زاده و امام رضا(ع) تدارکات نهار شرکت کنندگان و شعبه شهید خدادادی نیز مسول پذیرایی میان وعده را عهده دار بودند.

وی از زحمات دست اندرکاران و مجریان مسابقه تقدیر کرد و گفت: جا دارد از سوی هیات مدیره موسسه نورالثقلین از همه دست اندر کاران و مدیران شعب که در اجرای بسیار خوب اولین دوره مسابقات فصلی بین شعب تلاش کردند، تقدیر و تشکر کنم.

حفظ الله تاریخ برگزاری مرحله نهایی را اعلام و خاطر نشان کرد: راه یافتگان به مرحله نهایی در رشته های احکام و حفظ (نیم جزء، یک جزء و دو جزء)، روز 16 شهریور ماه با یکدیگر رقابت می کنند.

این فعال قرآنی در پایان اظهار امیدواری کرد: ان شا الله دومین دوره این مسابقات آبانماه و به میزبانی یکی از شعب روستایی این موسسه برگزار خواهد شد.

گفتنی است: موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین به عنوان یکی از باسابقه ترین و در حال حاضر بزرگترین موسسه قرآنی استان بوشهر است و اکنون 250 قرآن آموز در حال حفظ قرآن کریم در شعب خود دارد.

 

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=30505

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402