جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 12:56:07 GMT
کد خبر : 16832       تاریخ : 1396/12/18 10:28:10
دو سوم فعالیت های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مراکز استانها انجام می شود/باید از ظرفیت شهرداریها در توسعه فعالیت های قرآنی بهره برد
فقهی زاده در نشست با مدیران موسسات قرآنی بوشهر:

دو سوم فعالیت های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مراکز استانها انجام می شود/باید از ظرفیت شهرداریها در توسعه فعالیت های قرآنی بهره برد

معاون قران و عترت وزیر ارشاد، ظرفیت شهرداریها در توسعه فعالیت های قرآنی را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: ما از این ظرفیت در برپایی نمایشگاه قرآن سال آینده بهره خواهیم برد ولی برخی از دست اندر کارن از این ظرفیت ها یا بی اطلاع هستند و یا عملا به آن بی توجه هستند.

به گزارش مبشرین، عبدالهادی فقهی زاده صبح پنجشنبه در جلسه با هیات مدیره موسسات نورالثقلین و بینات بوشهر اظهار داشت: در جهت هم افزایی ها در امور قرآنی باید موازی کاری ها حذف شود و با برگزاری جلسات متعدد سعی بر این داریم که به این مهم برسیم، که اولین قدم آن هم برگزاری مشترک مسابقات حفظ و مفاهیم توسط وزارت ارشاد و اوقاف به صورت مشترک بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تهیه بانک اطلاعات جامع فعالین قرآنی افزود: در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این خصوص بارها تاکید شده و در معاونت قرآن و عترت سامانه ای برای این امر طراحی شده و امیدواریم انشا الله به این هدف برسیم.

فقهی زاده به تراکم برنامه های قرآنی در دو ماه پایانی سال هم اشاره کرد و ادامه داد: موضوع تراکم برنامه های قرآنی در دو ماه آخر سال معضلی است که در تمام کشور با آن مواجه هستیم، ما اعتقاد داریم فعالیت های قرآنی باید مستمر و در طول سال باید ادامه دارد باشد و سعی داریم این برنامه ها حداقل در شش ماه پایانی سال پراکنده کنیم تا از این تراکم کم شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تنها معاونتی است که دو سوم فعالیت های آن در مراکز استانها انجام می شود. و به همین دلیل باید به ظرفیت استانها بیشتر توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: بعضی ظرفیت هایی که در استانهایی مثل فارس و بوشهر وجود دارد، در مرکز کشور و یا استانهای بزرگ فرهنگی وجود ندارد. و باید از این ظرفیت ها به نحو احسنت استفاده کرد.

فقهی زاده از تشکیل کارگروه مناطق مرزی و محرم خبر داد و افزود: در بدو ورود به معاونت قران و عترت کارگروه مناطق محروم و مرزی تشکیل شده و برنامه هایی برای حمایت از فعالیت های قرآنی در این مناطق داریم.

رییس کمیته راهبردی قرآن، حدیث و معارف اسلامی با مهم شمردن فعالیت رسانه ای در زمینه قرآن و معارف اسلامی از عملکرد پایگاه خبری مبشرین تجلیل کرد و گفت: در حال راه اندازی مجله حدیث زندگی و مجله شبنم ویژه کودکان با تولید محتوای فاخر در این زمینه هستیم.

فقهی زاده ظرفیت شهرداریها در توسعه فعالیت های قرآنی را بسیار بالا دانست و اظهار داشت ما از این ظرفیت در برپایی نمایشگاه قرآن سال آینده بهره خواهیم برد ولی برخی از دست اندر کارن از این ظرفیت ها یا بی اطلاع هستند و یا عملا بی توجه هستند.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=16832

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402