۲۲ هزار زائر اربعین حسینی روزانه در موکب اوقاف استان بوشهر پذیرایی می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از استقرار موکب خدمات‌رسانی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: این موکب که با همکاری اوقاف کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شده است در شبانه‌روز از ۲۲ هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.
كدخبر: 77375
1401/06/25

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه موکب شهدای مدافع حرم اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در مرز شلمچه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: موکب شهدای مدافع حرم از 16 شهریورماه ایجاد شده و تا 28 مهرماه پذیرای زائرین حسینی در مرز شلمچه است.

وی موکب شهدای مدافع حرم بوشهر در مرز شلمچه را با همکاری اوقاف کهگیلویه و بویراحمد دانست و خاطرنشان کرد: که این موکب که با مدیریت اوقاف و امور خیریه استان بوشهر استقرار یافته روزانه از 22 هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به پذیرایی 12 زائر در وعده صبحانه، نهار و شام تصریح کرد: 6 هزار نفر در وعده نهار 3 هزار نفر صبحانه و 3 هزار نفر شام در شبانه‌روز در موکب شهدای مدافع حرم اوقاف بوشهر در مرز شلمچه پذیرایی می‌شوند.

اسماعیل‌پور از اسکان 500 نفر در موکب اوقاف بوشهر خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این 10 هزار زائر در دیگر اوقات به‌صورت سرپایی مواد غذایی شامل چای، کیک، خرما و دیگر ملزومات در اختیار آنان قرار می‌گیرد و اسکان 500 زائر با برپایی چادر و سوله همراه با وسایل سرمایشی فراهم شده است.

وی از استقرار 4 موکب پذیرایی اربعین در مسیر پیاده‌روی در سطح استان و با محوریت امامزادگان شاخص خبر داد و بیان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر 20 بقاع متبرکه استان بوشهر روز شنبه 26 شهریور مصادف با 20 صفر و اربعین حسینی از امامزادگان در شهرهای مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود و در این راستا، موکب‌های اوقاف از زائران پذیرایی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر مداحی، عزاداری، قرائت زیارت اربعین و اقامه نماز جماعت را از دیگر ویژگی‌های مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر بقاع متبرکه استان بوشهر دانست.

 

منبع: