شهید مطهری؛ ماحصل درخشان حوزه‌های علمیه
مدیر مدرسه علمیه خواهران اهرم گفت: امام خمینی(ره)، شهید مطهری را درختی پر ثمر و فرزند خویش دانسته و ایشان را از ثمرات درخشان حوزه‌های علمیه برمی‌شمارد.
كدخبر: 68799
1400/02/11

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، سلیمه بابایی‌نیا، مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اهرم، با حضور در جمع خبرنگاران به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم اشاره کرد و گفت: مبنا و بنیان دین اسلام، تعلیم و تربیت بوده و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهادینه شد.

بابایی‌نیا ادامه داد: پروردگار رسالت تعلیم و تربیت را بر عهده‌ انبیا گذاشت و آنان معلمان بشریت شدند و به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهرم افزود: ۱۲ اردیبهشت ماه یادآور مجاهدت‌های علمی و فرهنگی معلمی است که به بذل علم و دانش و جان خویش در راه رضایت حق تعالی، الگو و اسوه اساتید و آموزگاران شد.

وی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی، علامه شهید مرتضی مطهری را درختی پر ثمر و فرزند خویش می‌داند که ایشان از ثمرات درخشان حوزه‌های علمیه بود و با در آمیختگی ایمان، عمل، اخلاق و عرفان به چهره‌ای درخشان برای راهنمای جامعه مبدل شد.

مدیر مدرسه ریحانةالنبی(س) اهرم در خصوص جایگاه استادی در حوزه‌های علمیه گفت: قطعاً در این میان نشستن بر کرسی استادی در حوزه‌های علمیه که مراکز تعلیم معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و نشر معارف دین و تربیت عالمان عامل و سالکان مسیر وصل به ذات حق تعالی‌ است، توفیقی مضاعف بوده که شأنیتی ویژه و خاص دارد.

بابایی‌نیا در پایان گفت: صمیمانه‌ترین تبریکات خود را نثار اساتید حوزه‌های علمیه به‌ویژه اساتید پرتلاش مدرسه علمیه ریحانة‌النبی(س) کرده و با تأکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر رسالت‌های اساتید حوزه‌های علمیه، از خداوند منان طلب توفیق روز افزون برای اساتید مکتب علم و اندیشه امام صادق(ع) داشته و زحماتشان را ارج می‌نهم، باشد که در پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) در لحظه ظهور سربلند و خرسند باشید.

منبع: