آموزش قرآن در صفحه شخصی قاری مصری
شیخ حسن حسان، از قاریان مصری، صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» را به آموزش قرآن اختصاص داده است.
كدخبر: 53379
1399/04/15

به گزارش مبشرین به نقل از «الوطن نیوز»، شیخ حسن ۴۱ سال دارد و در ۱۸ سالگی موفق به حفظ قرآن شد. او از دانش‌آموختگان دانشکده قرآن کریم «طنطا»ی مصر است و پس از فراغت از دانشگاه، شروع به آموزش حفظ قرآن کرد تا به حدیث نبوی «خيركم من تعلّم القرآن وعلّمه؛ بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران یاد دهد» جامه عمل بپوشاند.

وی در این باره می‌گوید: «خداوند خود قرآن را حفظ کرده است. من آن را در محضر اساتید و شیوخی که خود در محضر اساتید دیگری شاگردی کرده بودند، آموختم و هدفم این است که آموخته‌هایم را به شاگردانم منتقل کنم.»

شیخ حسن چهار سال را در عربستان گذرانده و یک سالی است که به دلیل تمایل به زندگی در کنار خانواده به مصر بازگشته و مسیر آموزش قرآن را ادامه داده است.

از زمان همه‌گیری کرونا شیخ حسن جلسات حضوری حفظ قرآن را تعطیل کرده و در مراسم ختم و دیگر محافل هم برای قرائت حضور نیافته و به شیوه مجازی و در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک به آموزش قرآن پرداخته است.

این قاری مصری تأکید می‌کند: کار با کودکان از طریق آموزش مجازی و اینترنت سخت است و نیاز به تشویق و شیوه‌های مختلف برای تسلط بر آنان دارد و تنها در صورتی که والدین یا بزرگ‌تری در کنارشان باشد، می‌توان قرآن را به کودکان آموزش داد.

شیخ حسن می‌افزاید: اصل در حفظ قرآن این است که شاگرد مقابل استاد بنشیند و مخارج حروف و احکام تجوید و نحوه ادای کلمات را یاد بگیرد، اما باید از همه ابزارها برای نشر علم بهره برد.

او در جلسات مجازی احکام تلاوت را با تفسیر برخی آیات آموزش می‌دهد و این جلسات یک ساعت ادامه دارد و دو بار در هفته برگزار می‌شود./ایکنا

منبع: