۱۵۰ برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان بوشهر برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از تدوین ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبرداد و گفت: در این راستا ۱۵۰ ویژه برنامه دفاع مقدس در استان بوشهر عملیاتی می‌شود.
كدخبر: 53375
1399/04/15

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم،  نشست مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی حفظ آثار و ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان بوشهر صبح امروز تشکیل شد.

در این نشست استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: حماسه‌آفرینی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس در راستای فرهنگ حماسه و ایثار محقق شد.

عبدالکریم گراوند دفاع مقدس را نماد خودباوری، ایثار، عزت مندی ایران اسلامی دانست و بیان کرد: این فرهنگ باید در تمامی عرصه‌های اجتماع ترویج و متبلور شود تا بتوان در برابر مشکلات فائق آییم.

وی مشکلات اقتصادی را مورد اشاره قرار دادو خاطر نشان کرد: اگر امروز در شرایط سخت بیماری کووید 19 و تحریم‌های ظالمانه آمریکا با سربلندی و عزت مندانه زندگی می‌کنیم به برکت فرهنگ ایثار و شهادت است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از همه امکانات خود برای برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس استفاده کنند.

گراوند اجرای برنامه‌های 8 سال دفاع مقدس را گرامی‌داشت ایثارگری و یک تکلیف دینی، انقلابی و اسلامی دانست و تاکید کرد:  در این راستا باید ستادهای شهرستانی در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر ویژه گرامیداشت دفاع مقدس تشکیل شود.

وی با تاکید بر احداث باغ موزه دفاع مقدس و پارک ایثار در بوشهر افزود: برای تحقق این مهم  2.5 هکتار  زمین برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس اختصاص‌یافته است.

6 کمیته تخصصی ویژه هفته دفاع مقدس در استان بوشهر تشکیل شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر هم از تشکیل  6 کمیته فرهنگی و هنری، اطلاع رسانی و فضای مجازی، بانوان، تولید محتوا، ایثارگران و روحانیون ویژه هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در 43 هفته از سوم خرداد تا 30 اسفندماه برنامه‌ریزی شده و هر هفته روزشمار خاصی دارد.

علیرضا غریبی از تدوین  ویژه برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبرداد و گفت: در این راستا 150 برنامه در  ویژه برنامه دفاع مقدس در استان بوشهر عملیاتی می‌شود.

ایثار اجتماعی فرهنگ سازی شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خدمات گروه‌های مردمی در مقابله با ویروس کرونا را ایثار اجتماعی دانست و گفت: در کنار  خدمات کادر زحمتکش درمان، سایر گروه‌های مردمی هم کمک‌های شایانی داشته و دارند و این موارد از نمونه‌های بارز ایثار اجتماعی است.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری با تاکید بر ترویج فرهنگ  ایثار اجتماعی بیان کرد:مقدس‌ترین ایثارها، ایثار اجتماعی است که اکنون در شرایط شیوع کرونا شاهد آن در استان هستیم.

وی، 2 شهید جبهه مدافعان سلامت در استان بوشهر را شهیدان فخری و خلیلی  مورد اشاره قرار داد و افزود: در کنار تجلیل از شهدای جبهه مدافعان سلامت، تجلیل از گروه های مردمی که جلوه‌هایی از ایثار اجتماعی را نمایان کردند مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام تشکری خاطره‌گویی ویژه شهدا و ایثارگران را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در بوشهر این مهم باید از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی محقق شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار حمایت مسئولان استانی، شورا و شهرداری بوشهر برای ایجاد قطعه ایثارگران در آرامستان بوشهر شد.

منبع: