راه‌اندازی ۱۰۰ حلقه الکترونیکی آموزش قرآن در غزه
به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزش حفظ قرآن و مساجد در نوار غزه، ۱۰۰ حلقه الکترونیکی برای آموزش قرآن راه‌اندازی شد.
كدخبر: 47971
1399/01/15

به گزارش  مبشرین به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»، محمد شعشاعه، مسئول طرح حفظ قرآن «الشفیع» در دارالقرآن و سنت غزه در این باره گفت: در حال حاضر ۱۰۰ حلقه الکترونیکی آموزش قرآن در سراسر نوار غزه راه‌اندازی شده است که نزدیک به ۱۰۰ هزار قرآن‌آموز دختر و پسر را پوشش می‌دهد.

بلال عماد، معاون مدیرکل دارالقرآن و سنت غزه نیز در این باره گفت: دارالقرآن غزه با راه‌اندازی «مرکز الکترونیک آموزش قرآن» در سال ۲۰۱۵ میلادی، تجربه آموزش از راه دور قرآن را داشته و این مرکز الکترونیکی، تریبونی برای آموزش قرآن و علوم آن به مسلمانان سراسر جهان بوده است.

وی افزود: ۵۰ مربی آموزش حفظ قرآن در این مرکز الکترونیک مشغول فعالیت هستند و قرآن‌آموزان ۷۵ کشور جهان از آن استفاده می‌کنند، اما اکنون به دلیل بسته‌شدن مساجد نوار غزه و تعطیلی حلقه‌های حضوری آموزش قرآن، از ظرفیت این مرکز برای آموزش قرآن به قرآن‌آموزان داخل استفاده می‌کنیم.

بلال عماد گفت: دروس حفظ در مراکز آموزش قرآن و مساجد را به حلقه‌های الکترونیکی آموزش تلاوت، تجوید، سنت و دیگر علوم قرآن تبدیل کرده‎ایم./ایکنا

منبع: