کمیته تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان بوشهر تشکیل شد
رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر با اشاره به اینکه مدارس تحت پوشش مشاوره روحانیون قرار دارند گفت: برای استفاده بهینه دانش‌آموزان و خانواده‌ها از حضور روحانیون در مدارس کمیته تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان بوشهر تشکیل شد.
كدخبر: 44433
1397/09/21

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم،  احمد عبدالله‌زاده در نشست بررسی اعزام روحانیون به مدارس این شهرستان حضور روحانیون را در مدارس یک ضرورت آرمانی و دینی  دانست و اظهار داشت: روحانیون اعزامی از موسسه فرهنگی انوار طه در پنجمین سال با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تحت عنوان مشاوره رفتاری، تربیت اجتماعی، مشاوره خانواده و آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی در مدارس شهرستان دیر فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن دانش آموزان سه دوره تحصیلی در امر مشاوره افزود: در اعزام روحانیون اعزامی از موسسه فرهنگی انوار طه به مدارس دیر،  سه دوره تحصیلی  تحت پوشش آنها قرار دارد و اقدامات لازم برای بستر سازی موضوع توسط مدیران مدارس صورت گرفته است.

وی با تاکید بر شناساندن آسیب‌های اجتماعی به دانش آموزان بیان کرد : این روحانیون با حضور پررنگ خود می‌توانند با همراهی معلمان به شناخت بیشتر آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان بپردازند و راهکارهای لازم برای ارتقا سلامت آنان  و مصون ماندن دانش آموزان از آسیب‌ها ارائه کنند.

عبدالله‌زاده در مورد فعالیت روحانیون در مدارس خاطر نشان کرد: استفاده از حضور روحانیون در مدارس شهرستان دیر مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا جلسات مفید و مهمی برای استفاده بهینه دانش آموزان و خانواده‌ها از حضور روحانیون مستقر در مدارس تدارک می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر به نقش مهم روحانیون در ارائه اخلاق دینی و تربیتی به دانش آموزان پرداخت و خاطر نشان کرد: حضور روحانیون در مدارس و توجه به تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان بسیار مهم است و در کنار نقش تربیتی خانواده‌ها، یک عامل مؤثر تربیتی است.

وی از تشکیل کمیته تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: برای حضور مستمر روحانیون در مدارس و ارائه آموزش‌های اخلاقی و تربیتی و مشاوره‌ای،کمیته تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان بوشهر تشکیل شده است.

منبع: