آیت الله اراکی:
ایمان اساس شکل‌گیری هویت اسلامی است
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جامعه‌ای که بخواهد مؤمن باشد باید به اصول و خط مشی‌خود ایمان داشته باشد. ایمان اساس شکل‌گیری هویت اسلامی است.
كدخبر: 44430
1397/09/21

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، آیت الله محسن اراکی در نشست دو روزه کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) گفت: أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ نتیجه معیت مومنان با یکدیگر است، این معیت ولایی، ایمانی در داخل جامعه اسلامی و براعت از دشمنان اسلام را ایجاد می کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: امروز چه کسی به دشمنی امریکا و صهیونیست ها با مسلمانان شک دارد، کسی که ولایت دشمنان خدا را بپذیرد از هویت ایمانی مومنان خارج می شود.


آیت الله اراکی اظهار کرد: هویت ایمانی براساس ایمان و محبت خدا و رسول خدا و دشمنی و موضع گیری علیه دشمنان است.
وی افزود ، وحدت، عزت، قدرت سه محور جامعه اسلامی است و این امر زمینه پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی را فراهم می کند، امروز جامعه اسلامی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که حل ان ممکن نیست مگر اینکه به هویت اسلامی بازگردیم
 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: امروز در عربستان حاکمانی وجود دارند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌سوی دنیا بر سرشان می‌کوبد و پول‌های آنها را می‌برد و به‌تعبیر خود شیرشان را می‌دوشد.

آیت الله اراکی اظهار کرد: در جامعه اسلامی شکافی وجود دارد و ما بر این باوریم که ایمان رکن و هویت جامعه اسلامی است.

وی گفت: جامعه‌ای که بخواهد مؤمن باشد باید به اصول و خط مشی‌خود ایمان داشته باشد. ایمان اساس شکل‌گیری هویت اسلامی است. اگر جامعه اسلامی به این معیارها تمسک کرد، به محور جهان اسلام مبدل می‌شود.

منبع: