«اتحادیه علمای شام» از خانواده شهدای حرم قدردانی کرد
اعضای اتحادیه علمای بلاد شام عصر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشهد از خانواده های شهدای مدافع حرم قدردانی و سلام دولت و مردم سوریه را به آنها ابلاغ کردند.
كدخبر: 40543
1397/07/26

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، عضو اتحادیه علمای بلاد شام و مشاور وزیر اوقاف سوریه در این نشست گفت: از کشور سوریه و اتحادیه علمای بلاد شام آمده ایم تا از نزدیک با اوضاع و احوال برادران اهل سنت در ایران آشنا شویم و از نظام جمهوری اسلامی بابت این فرصت قدردانی می کنیم زیرا مسوولان ایران تقاضای ما را برای این دیدار با صمیمیت قبول کردند.
دکتر شیخ «رفعت علی دیب» افزود: در مشهد امام رضا علیه السلام به هیچ وجه احساس غریبی نکردم و همه مردم این شهر با گشاده رویی و مهربانی با ما برخورد کردند.
وی ادامه داد: تبلیغات منفی زیادی علیه جمهوری اسلامی در کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس وجود دارد و در واقع هدف دیگر از این سفر دیدار با علما و طلاب علوم اسلامی فرقه های اهل سنت بود تا ببینیم این عزیزان در کنار برادران شیعه چگونه زندگی می کنند.
مشاور وزیر اوقاف سوریه گفت: همه اعضای این هیات دیدند که حتی طلاب شیعه و سنی از منابع و کتابخانه های مشترک برای بحث های دینی بهره می برند و در مسیر توسعه مبانی اسلام آزادانه تحقیق و تلمذ می کنند.
وی افزود: اکنون اغلب شهرهای گردشگری سوریه به جز شهرهایی که به دست داعش تخریب شده اند آماده پذیرایی و اقامت مردم مشهد و مردم ایران هستند.
دکتر شیخ رفعت علی دیب گفت: با تلاش مداوم و زحمات مستشاران ایرانی و دیگر دوستان سوریه، حرم حضرت زینب (س) و مناطق پیرامون آن از بالاترین تدابیر امنیتی و استانداردها برخوردار است و اکنون بسیاری از زائران از جمله عراقی ها حرم را زیارت می کنند.

منبع: