امر به معروف و نهی از منکر از راه‌های مبارزه با نفس اماره است
مربی حلقه صالحین بسیج سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر گفت: شیطان انسان را به گناه در خفاء و آشکار وادار می‌کند و امر به معروف و نهی از منکر یکی از راه‌های مبارزه با نفس اماره است.
كدخبر: 40429
1397/07/24

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) شامگاه ۲۲ مهر مصادف با چهارم صفر در موقوفه انتفاعی امیرالمؤمنین‌(ع) اوقاف و امور خیریه منطقه ۱ کوی سنگی مرکز استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم شفقت‌پور، مربی حلقه صالحین بسیج سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر در این مراسم با بیان اینکه وسوسه کردن انسان‌ها به انجام گناه و منحرف کردن آن‌ها از سبک زندگی توحیدی یکی از رذائل شیطان رانده شده است، اظهار کرد: شیطان انسان را وادار به کار گناه کردن در خفاء و آشکار می‌کند و امر به معروف و نهی از منکر یکی از راه‌های مبارزه با نفس اماره است.

این فعال فرهنگی و قرآنی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مواقع نفس اماره انسان را به سمت گناه تشویق می‌کند که همیشه حسرت و پشیمانی را برای انسان به دنبال می‌آورد، افزود: تاکید علمای اخلاق این است که باید به نفس اماره افسار زد و آن را در مسیر دین‌مداری و اطاعت‌پذیری آموزه‌های الهی مهار کرد.

مربی حلقه صالحین بسیج با ابراز اینکه توبه و استغفار مختص دین خاصی نیست، گفت: برخی مواقع گناه؛ انسان را از رسیدن به حاجات الهی محروم می‌کند.

وی اضافه کرد: حسنات و کارهای خیر موجب پاک کردن اعمال گناه از پرونده آخرت زمینیان می‌شود.

حجت‌الاسلام شفقت‌پور بیان کرد: هر گاه انسان در مبارزه با نفس خویش در برابر مسائل گناه‌آلود مراقبت کند، قدرت رحمانی او بیشتر می‌شود و این مراقبت یک جهاد اکبر است.

گفتنی است، در پایان این آئین حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفقت‌پور در وصف دختر سه ساله امام حسین‌(ع) نوحه خواند و حاضرین عزاداری کردند.

 

منبع: