اخبار کوتاه فرهنگی از استان بوشهر
دیدار مدیرکل اوقاف استان بوشهر با آیت الله حسینی بوشهری، تجلیل از برگزیدگان طرح تکریم ارباب‌رجوع بنیاد شهید، اجرای طرح حضور طلاب دیر در مساجد و استقبال از حفاظ برتر استان بوشهر در مسابقات سراسری قرآن کریم از مهمترین اخبار فرهنگی استان بوشهر است.
كدخبر: 40231
1397/07/19

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه؛ حجت الاسلام اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با حضور در دفتر آیت حسینی بوشهری، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست مدیرکل اوقاف استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای اوقاف در حوزه های فرهنگی، قرآنی و اقتصادی خواستار رهنمودهای لازم در خصوص اجرای هرچه بهتر ماموریت های سازمان اوقاف شد .

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام اسماعیل پور به سمت مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه تاریخ اسلام، بیانگر اهمیت مقوله وقف است، خاطر نشان کرد: وقف، سازگارترین مورد با فطرت آدمی است چراکه بشر از منظر فطری، خواستار جاودانگی است و هیچ چیز همانند سنت حسنه وقف، توانایی ماندگار کردن مال و نام را ندارد

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: وقف، مصداق بارز باقیات الصالحات، تعاون به نیکی و انفاق است به گونه ای که وقف، زمینه ساز برطرف ساختن نیازهای مادی و معنوی در جامعه است و این امر سبب ارزشمندی این سنت حسنه می شود.

 تجلیل از برگزیدگان طرح تکریم ارباب‌رجوع

مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح تکریم ارباب‌رجوع سال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری در این مراسم طی سخنانی بیان داشت: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به بهترین بندگان خدا هست از همین رو می‌بایست خدمات‌رسانی را درشان این عزیزان ارائه کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع در بنیاد شهید و امور ایثارگران، تکریم ارزش‌هاست، گفت: کارکنان باید در تکریم جامعه ایثارگران تلاش کنند تا بتوانند رضایتمندی آن‌ها را ارتقا دهند.

وی افزود: در بحث رضایت‌مندی و تکریم ارباب‌رجوع جلسات متعددی داشته‌ایم که با همکاری خوب و ارزشمند کارکنان بنیاد استان و شهرستان‌ها در بحث خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری توفیقات خوبی حاصل‌شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به مشکلات و سختی‌هایی که در زمینه‌ی امر خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری وجود دارد با هنرمندی و درایت توانسته‌ایم به‌خوبی در این راستا انجام‌وظیفه و ایفای نقش‌نماییم.

حجت الاسلام تشکری ضمن تأکید بر انجام فعالیت‌های مطلوب در زمینه‌ی طرح تکریم ارباب‌رجوع در ادارات اظهار داشت: رعایت شئونات اسلامی در بین مدیران، معاونین، روسا ادارات و کارکنان در سرلوحه برنامه‌های طرح تکریم ارباب و رجوع قرار گیرد.

در ادامه مدیرکل بنیاد بوشهر نکاتی را در خصوص همدلی و همکاری خوب بین واحدهای بنیاد استان در سطح ستاد و شهرستان‌ها اشاره بیان کرد و خواستار استمرار این رویه حسنه در بین کارکنان این نهاد مقدس شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان طرح تکریم ارباب‌رجوع سال 96 تجلیل شد.

اجرای طرح حضور طلاب دیر در مساجد

با حضور حجت الاسلام ابراهیم بحرانی امام جمعه موقت شهر دیر و مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)، اساتید و طلاب طرح حضور طلاب دیر در مساجد اجرا شد.

در این مراسم حجت الاسلام ابراهیم بحرانی نکاتی را در مورد اهمیت نماز جماعت و حضور اساتید و طلاب در ادارات دولتی و مدارس آموزش و پرورش جهت اقامه نماز جماعت بیان کرد.

وی حضور طلاب در مجموعه هلال احمر به عنوان شاخه جوانان طلبه و در اداره بهداشت و درمان به عنوان سفیران سلامت و در آموزش و پرورش به عنوان پاسخ به شبهات و مشاوره تحصیلی را از برکات مدرسه علمیه دیر دانست.

 استقبال از حفاظ برتر

مراسم استقبال از دو بوشهری در مسابقات سراسری قرآن کریم حائز رتبه برتر کشوری با حضور امام جمعه شهر برازجان و پشکسوتان قرآنی ومسئولین اداره اوقاف دشتستان برگزار شد .

در اجرای چهل ویکمین دوره مسابقات سراسرس قرآن کریم مرحله نهایی ایمان شیخ در رشته حفظ ۲۰ جزء و رضا علی نژاد از شهرستان دشتستان در رشته حفظ ۱۰ جزء موفق به اخذ رتبه عالی شدند.

گفتنی است این دوره از مسابقات در استان مرکزی شهر اراک برگزار شد.

 تکریم ومعارفه معاون اوقاف بوشهر

مراسم تکریم و معارفه معاون مدیریت منابع وپشتیبانی اوقاف استان بوشهر با حضور مدیرکل اوقاف استان وهمکاران ستادی در نمازخانه اوقاف استان برگزار شد.
در این آیین از زحمات و تلاش علی بحرانی تقدیر و احمد اسمعیلی به عنوان سرپرست معاونت مدیریت منابع وپشتیبانی اوقاف استان معرفی گردید.
پیش از این احمد اسمعیلی در سمت های مسئول مساجد و بقاع متبرکه، سرپرست اوقاف شهرستان گناوه و دیلم، مسئول اموراداری و رئیس اداره امورقرآنی اوقاف استان را به عهده داشتند.

 

منبع: