دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد :
بسیاری از شهدای مدافع حرم از فعالان کانون‌های مساجد بودند
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تعداد زیادی از شهدای مدافع حرم یا از فعالان یا از مسئولان کانون‌ها بوده‌اند. این افراد بدون هیچ چشمداشتی در کانون‌های مساجد همکاری می‌کردند.
كدخبر: 40204
1397/07/19

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، آیین اختتامیه طرح ملی «اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور» عصر امروز (چهارشنبه ۱۸ مهرماه) با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن مؤمنی رئیس حوزه هنری و آیت‌الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به محوریت مسجد در فعالیت‌های فرهنگی گفت: امام صادق (ع) فرمود: «بر شما باد به نوباوگان؛ چرا که آن‌ها آماده هر کار خیری هستند»؛ تعابیر دیگری هم از این دست در روایات وجود دارد که ضرورت کودک محوری، نوجوان محوری و جوان محوری را در برنامه‌های فرهنگی ـ هنری بیش از پیش ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه به جایگاه کودک در برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توجه شده است، افزود: رهبر انقلاب در بیاناتی با اشاره به جایگاه هنر در بسط و گسترش معارف فرمود: «انقلاب به هنرمند نیازمند است» در جایی دیگر فرمود: «هنر یک شیوه بیان و ادا کردن است، منتها این شیوه بیان از هر تبیین دیگر دقیق‌تر، نافذتر و ماندگارتر است».

حجت‌الاسلام ارزانی بهترین فضا برای رشد هنرمند را مسجد توصیف کرد و گفت: اساساً تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۲۶ سال قبل نیز با این هدف بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۹۰۰ کانون مساجد در سامانه «سجا» در پایان تابستان گذشته ثبت‌نام‌کرده‌اند،‌ ادامه داد: همچنین در این سامانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر از فعالان کانون عضو شده‌اند که امیدواریم تا پایان سال جاری به ۲ میلیون نفر برسد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حضور ائمه جماعات و روسای کانون‌ها را زمینه‌ساز تقویت پایگاه‌های فرهنگ و هنر دانست و تصریح کرد: تعداد زیادی از شهدای مدافع حرم یا از فعالان یا از مسئولان کانون‌ها بوده‌اند. این افراد بدون هیچ چشمداشتی در کانون‌های مساجد همکاری می‌کردند. در واقع می‌توان گفت کانون‌های مساجد  جزء رویش‌های انقلاب هستند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری چهار جلسه در تشکیل شورای عالی سیاستگذاری فرهنگی هنری مساجد افزود: این شورا با همکاری شهرداری‌های کشور، سازمان بسیج، سازمان اوقاف و امورخیریه، حوزه‌های علمیه و وزرات آموزش و پرورش و غیره می‌کوشد تا ظرفیت‌ها را برای افزایش کارایی مسجد بسیج کند.

منبع: