پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین گردهمایی عالم است
امام جمعه بوشهرپیاده‌روی اربعین حسینی را به‌عنوان یکی از بزرگترین ابعاد منظومه هدایت حسینی عنوان کرد و گفت:هر حرکتی در این مسیر دارای اجر و قرب فراوان الهی است.
كدخبر: 40197
1397/07/19
 

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در همایش فرهنگی آموزشی طلایه‌داران اربعین حسینی استان بوشهر با تشریح ابهاد و زوایای حرکت عظیم زیارت اربعین اظهار داشت: اساس حرکت حضرت امام حسین (ع) صبغه فرهنگی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جهان آینده به نام امام حسین (ع) رقم می‌خورد افزود: تنها راه سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت پیروی از راه امام حسین (ع) است.

امام جمعه بوشهر پیاده روی اربعین حسینی را به‌عنوان یکی از بزرگترین ابعاد منظومه هدایت حسینی عنوان کرد و گفت: هر حرکت کوچکی در این مسیر دارای اجر و قرب فراوان الهی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به فرهنگ حسینی در جامعه افزود: همه انبیاء الهی با کار فرهنگی توانستند جامعه را مدیریت کنند و همه مولفه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی و غیره برگرفته از فرهنگ است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) قیام فرهنگی برگرفته از دین مبین اسلام رقم زد تا همه ساختارهای دین درست شود تصریح کرد: یکی از مهمترین قیام‌ها اربعین حسینی است و در تاریخ بشریت هیچ شخصیتی در عالم نیست که نام، گستردگی تبلیغات، پوشش رسانه ای و غیره بیشتر از قیام امام حسین(ع) در عاشورای حسینی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه با گذشت بیش از 1350 سال از قیام امام حسین(ع) همچنان نام حضرت جاودان است  افزود: به همین مناسبت هرساله مراسم‌های باشکوهی برگزار می‌شود که نشان می‌دهد جهان آینده با نام امام حسین(ع) رقم می‌خورد و فرزندش مهدی آل محمد(عج) حاکم تمام دنیا می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری یکی از مهمترین منظومه هدایت، پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی دانست و تاکید کرد: این حرکت عظیم می‌توان به عنوان یک علامت شیعه از آن یاد کرد چرا که درس زندگی بر اساس معماری حضرت را به همه ما نشان می‌دهد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در گردهمایی بزرگ اربعیی به سبب حضور همه ادیان و مسلمانان جهان یک بستر فرهنگی ایجاد شده است گفت: از این بستر فرهنگی می‌توان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگ سازی به خوبی انجام شود که امیدواریم این پیاده روی آغازی برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

منبع: