راهپیمایی اربعین حسینی در کربلا مظهر قدرت و اقتدار مسلمانان است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بعد سیاسی راهپیمایی مسلمانان در اربعین حسینی مظهر قدرت و اتحاد مسلمانان در بزرگترین گردهمایی جهان است.
كدخبر: 40152
1397/07/18

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، مجید خورشیدی ظهر دیروز درهمایش فرهنگی آموزشی طلایه‌داران اربعین حسینی استان بوشهر، سنت اربعین حسینی را سنت ممدوح و پسندیده دانست و اظهار داشت: این سنت همواره پس از شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) جاری و ساری بوده و تا قیام حضرت موعود(عج) ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سنت اربعین حسینی در کربلای معلی در سال‌های اخیر احیاء شده است خاطرنشان کرد: در سال‌های حکومت بعث عراق سنت اربعین حسینی در کربلا تعطیل شد و با تلاش حکومت فعلی عراق و مسئولان نظام جمهوری اسلامی به جایگاه خودش بازگشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مراسم اربعین حسینی در عراق هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود گفت: باید در برگزاری این سنت ممدوح و پسندیده ابعاد الهی و معنوی آن  از جمله زیارت  اربعین بیشتر تبیین شود و مورد توجه قرار بگیرد.

خورشیدی با تاکید بر پایبند بودن زائران اربعین حسینی به زیارت جابر بن عبدالله انصاری افزود: جابر بن عبدالله انصاری نخستین کسی بود که سنت زیارت اربعین امام حسین(ع) را پایه‌گذاری کرد که باید شرکت کنندگان در مراسم اربعین به این مهم توجه کنند.

وی، توجه به آراستگی و نظم در مراسم اربعین حسینی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: شرکت کنندگان و زائران حسینی در مراسم اربعین حسینی باید سعی کنند با کمال آراستگی به این آیین مشرف شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به بعد سیاسی مراسم عظیم راهپیمایی اربعین حسینی در کربلای معلی پرداخت و تصریح کرد: بعد سیاسی راهپیمایی مسلمانان در اربعین حسینی مظهر قدرت و  اتحاد مسلمانان در بزرگترین گردهمایی مصالحت آمیز جهان است.

خورشیدی، با بیان اینکه این همایش عظیم مظهر اقتدار و افتخار مسلمانان است تصریح کرد: در همایش و گردهمایی بزرگ اربعین حسینی علاوه بر شیعیان، دیگر مسلمانان و ادیان الهی حضور دارند که جایگاه این سنت الهی و حسنه را ارتقاء می‌دهد.

منبع: