محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر
امامان جمعه شهرهای مختلف استان بوشهر درخطبه های نماز جمعه این هفته، برحمایت ازکشاورزان، رفع مشکلات کم آبی،قانونگرایی و مردمداری مسوولان قضایی ،احساس مسوولیت بازاریان در برابر جامعه و استکبار ستیزی تاکید کردند.
كدخبر: 26335
1397/04/01

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در فضای کلان ایران و استان بوشهر مسئولان از بخش کشاورزی حمایت کارآمد و موثر داشته باشند.
  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: در این راستا علاوه بر مسئله تامین آب شرب باید ساز و کار تامین آب موردنیاز بخش کشاورزی استان بوشهر نیز فراهم شود.
وی اظهارداشت: حمایت درخور و شایسته از کشاورزی بدون شک باعث خودکفایی و پیشرفت کشور می شود.
صفایی بوشهری افزود: تامین مواد اولیه، تسهیلات بانکی و همچنین بازاریابی برای محصولات کشاورزان باید بطور جدی از سوی مسئولان ذیربط دنبال شود.
وی گفت: در بخش کشاورزی شرایط نباید به گونه ای باشد که کشاورزان به دلیل نبودن توجیه اقتصادی قادر به برداشت محصول خود نباشند.
خطیب نمازجمعه بوشهر یادآورشد: در ارتباط با آب شرب نیز مسئولان باید تلاش مضاعف کنند و مردم نیز با صرفه جویی لازم یاری رسان آنها باشند.
صفایی بوشهری با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از معاهده های استکبار جهانی در قالب بسیار انسانی مطرح می شود ولی در پشت آنها نیت و توطئه استکباری نهفته است.
وی ادامه داد: معاهده هایی مانند FATF که با هدف مبارزه با پولشیی مطرح شده پشت آن خطرهایی نهفته که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.
صفایی بوشهری افزود: مجلس باید عصاره حفظ کشور باشد و در چنین نهادی نباید عدم توجه به مسائل اساسی کشور و ناامیدی معنی و مفهومی داشته باشد.
وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش و همچنین هفته قوه قضائیه اظهار داشت: مسئولان این مجموعه باید همواره با مجاهدت قضایی، قانون گرایی و مردمداری خود را در خدمت مردم بدانند.
 

** گناوه
امام جمعه گناوه گفت: هیچ شغلی و منصبی مهم تر از شغل قضاوت نیست و قضات باید در صدور احکام شاکی و متشاکی دقت نظر داشته و حقی ضایع نشود.
  حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: باتوجه به اینکه قوه قضاییه جایگاه و نقش مهمی در اصلاح امور کشور دارد، مردم این قوه را ملجا و پناهگاه خود می دانند.
وی اظهارداشت: هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای ارایه عملکرد این قوه به مردم است.
وی گفت: ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیر از مهم ترین حوادثی بود که با الطاف و عنایت الهی سکاندار کشتی انقلاب سالم و محفوظ نگه داشته شد.
امام جمعه گناوه اظهارداشت: هفتم تیر 1360 از دیگر حوادث سخت و دردآوری بود و اگرچه آیت الله بهشتی و 72 تن از بهترین نخبگان کشور مظلومانه به شهادت رسیدند اما با نفس و هدایت و درایت امام راحل تلاش و اهداف دشمنان به ناامیدی تبدیل و کشور از دسیسه خطرناک به سلامت عبور کرد.
وی به دیدار رئیس و نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب نکات مهمی بیان فرمودندکه عملی بودن قوانین و پرهیز از تصویب قانون خلاف مصلحت کشور از مهمترین آن بود.
رکنی حسینی، نقش اصناف و بازاریان را در برهه کنونی مهم دانست و افزود: بازاریان همانگونه که در مقاطع حساس حامی و پشتیبان نظام و انقلاب بودند در برهه کنونی در جلوگیری از افزایش غیرواقعی قیمت ها و مبارزه با افراد سودجو فرصت طلب ایفای نقش کنند.
امام جمعه گناوه از مردم این شهرستان خواست باتوجه به وضعیت کم آبی در کشور بخصوص استان بوشهر در مصرف آب و برق مدیریت و نهایت صرفه جویی کنند.
 
** دیر
امام جمعه دیر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر افزود: قوه قضاییه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و به عنوان ملجا مردم ستمدیده بشمار می آید و باید با استقلال و قدرت احکام صادر کند تا مردم احساس آرامش کنند.
حجت الاسلام سید علی حسینی اظهارداشت: از طرف دیگر این دستگاه چون با افراد دانه درشت درگیر می شود اهانت ها به این دستگاه شروع می شود و تضعیف این دستگاه بر خلاف اسلام و جو سازی از هیج کس پذیرفته نیست اما نقد هم بر این دستگاه وارد است.
امام جمعه دیر اضافه کرد:آنچه که مورد نارضایتی مردم می شود نحوه برخورد قاضی با مردم است که قاضی باید با مردم درست رفتار کند و اخلاق اسلامی داشته باشد.
وی گفت: قاضی باید مودب و با اخلاق باشد و اینکه گفته می شود بدون اجازه خود قاضی نمی شود او را جابجا کرد حرف درستی نیست .
حجت الاسلام حسینی در رابطه با فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان افزود: برنامه ها تنها سرگرمی نباشد بلکه باعث خلاقیت و بروز استعدادهای دانش آموزان باشد.
وی گفت: هم افزایی و تجمیع برنامه های اوقات فراغت و کمک والدین بسیار موثر است.
امام جمعه دیریادآورشد: در مقابل دشمن و برنامه های آن همه مسئولان و مردم متحد باشند و با صرفه جویی و پیاده کردن اقتصاد مقاومتی برای جنگ اقتصادی دشمن ورود کنند.
وی گفت:مسئولان برای رسیدگی به خواسته و دغدغه کارگران فاز 19 پارس جنوبی که بخشی از آنان کارگران بومی شهرستان دیر هستند، توجه کنند.

منبع: ایرنا

منبع: