استاد مشهور برنامه اخلاق در خانواده دار فانی را وداع گفت
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی‌اکبر حسینی استاد اخلاق مشهور دار فانی را وداع گفت.
كدخبر: 26321
1397/04/01

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر موسوی حسینی استاد اخلاق (اخلاق در خانواده) که مدتی از بیماری رنج می‌برد، چهارشنبه شب در پی وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد و پنجشنبه در سن ۷۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

سید علی‌اکبر موسوی حسینی مشهور به «حسینی اخلاق در خانواده» (متولد ۱۳۱۸ تهران) استاد اخلاق، مولف و از اساتید حوزه و دانشگاه بود.

وی پس از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه‌های علمیه تهران و قم شد و دروس اصول و فقه را فرا گرفت و پس از اتمام دروس خارج فقه و اصول از مراجع طراز اول قم و تهران کسب اجتهاد نمود.

حجت‌الاسلام حسینی همزمان با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد.

برخی از اساتید وی عبارتند از: آیت الله طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، آیت الله سید محمدحسین حسینی طهرانی صاحب کتاب‌های معاد شناسی و امام شناسی، آیت الله شهید بهشتی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله خوشوقت و ... .

مردم او را با نام «حسینی اخلاق در خانواده» می‌شناسند چرا که وی در دهه ۶۰ مجری برنامه پرطرفداری بود که از شبکه یک صدا و سیما پخش می‌شد و در این برنامه به مسائل و مشکلات خانوده‌ها می‌پرداخت./مهر

منبع: